Digitaliseringsvraagstukken worden beantwoord door mensen

4 sep 2017

Het team van Sercom werkt net als Braintel aan digitaliseringsvraagstukken, ieder in hun een eigen vakgebied. Deze mooie overeenkomst was het uitgangspunt van het project: Integratie hosted telefonie van Telfort Zakelijk.

Digitaliseringsvraagstukken worden beantwoord door mensen

Sinds 1984 houdt Sercom uit Lisse zich bezig met het bieden van de beste oplossingen voor automatiseringsvraagstukken in de gehele agrarische sector. Zij ontwerpen en bouwen doordachte elektronica en computers voor procesautomatisering. Denk aan duurzame oplossingen voor de tuinbouw zoals automatisering van watergift-units en klimaatregeling.

Samen met het aangestelde team van Sercom en onze Mastermind Marcel hebben we het huidige belplan welke stond ingesteld op de ip-telefooncentrale visueel gemaakt. Alle knelpunten en nieuwe ideeën voor het creëren van een betere bereikbaarheid werden besproken. De focus lag hier vooral op de menselijke gebruikerservaring. Een belangrijk onderdeel van deze projectfase omdat hier alle afdelingen bij betrokken zijn en dit bijdraagt aan gebruikerstevredenheid.

Alle knelpunten en nieuwe ideeën voor het creëren van een betere bereikbaarheid werden besproken.

Na deze projectfase waarin een vernieuwd belplan is ontstaan was het tijd voor fase 2: de overgang naar een nieuwe hosted telefonie omgeving waarin het nieuwe belplan word geïntegreerd. Er is gekozen voor een nieuw platform zodat Service & Support gegarandeerd kan worden door Braintel. Persoonlijk contact met de experts op een snelle en heldere manier.

De overstap naar Hosted Telefonie van Telfort Zakelijk zorgt er voor dat Collega’s, Leveranciers & Klanten nu sneller op de telefonische eindbestemming bij Sercom zijn. Grote of complexe aanpassingen worden uitgevoerd door Braintel. Om supportkosten en tijd te besparen leren we medewerkers van Sercom ook hoe zij zelf simpele aanpassingen makkelijk kunnen doorvoeren in de webomgeving van de telefooncentrale.

Dankzij de mogelijkheden van Hosted Telefonie van Telfort Zakelijk word fase drie direct na oplevering voorbereid. Zo zal er snel een tweetalig keuzemenu opgesteld gaan worden welke rekening houdt met het aanwezige tijdsverschil tussen Nederland en Engeland. Ook zal er een rapportage tool worden geïntegreerd ter verbetering voor de dienstverlening van de supportdesk. Omdat Sercom al klant was van Telfort Zakelijk met hun mobiele telefonie, kunnen zij gebruik gaan maken van de zogenaamde ‘’vast-mobiel integratie’’, waardoor medewerkers op de mobiele telefoon zowel Vast als Mobiel bereikbaar zijn via de telefooncentrale.

Jan-Willem Lut – Directeur Sercom Regeltechniek: “Stapje voor stapje werken we samen met Braintel aan optimaal gebruik van onze telefooncentrale.” Zij beseffen zich vooral dat veranderingen realiseren binnen een bedrijf tijd vergt. Daarnaast profiteren wij nu van voordelen zoals; één factuur voor alle telefonie diensten, en dat op het vertrouwde en veilige netwerk van KPN.

Marie-José van Laere

Marie-José van Laere


Ze maakt complexe zaken begrijpelijk voor haar opdrachtgevers, en onderhandelt met onze partners namens opdrachtgevers.

14 nov 2017
Het klantverhaal van Burg Installatietechniek

Het klantverhaal van Burg Installatietechniek

Ontdek wat een totaal telefonieoplossing oplevert!

- Marcel van der Neut

27 feb 2017
IJzersterke verbinding voor Hollandia Fastners & Forgings

IJzersterke verbinding voor Hollandia Fastners & Forgings

Vast-Mobiel Integratie zorgt voor optimale dekking in staalfabriek en voorkomt hoge investeringskosten

- Wouter van Eerdenburg

23 sep 2016
Zelfs bellen is nu een beleving bij de Frietboutique!

Zelfs bellen is nu een beleving bij de Frietboutique!

Door de overstap naar Telfort hosted telefonie hebben we nu ook het allerleukste keuzemenu ooit. Zo krijgen niet alleen klanten in de winkel maar ook bellers de beste service '

- Marie-José van Laere